Friday, June 15, 2012

Drama Melayu dan Komen Aku

Assalamualaikum~
Hai~
Konnichiwa~
*banyaknya greeting, hehe

Kebelakangan ni, dah lama aku tak dengar lagu Hey! Say JUMP. Rasa sunyi la pulak.. Hahaha Anime One Piece pun dah sampai episod 500 lebih dah aku tengok #dengan abang & kakak aku .

Sebenarnya, aku tak tahu motif apa nak tulis ni, tapi aku teringat satu benda. Aku rasa nak mengomen sikit pasal drama kat tv sekarang ni. Kalau disedari kebanyakan drama bergenrekan cintan cintun ni mesti tajuk dia adalah nama watak perempuan. Aku tak tahu lah kenapa tapi bila buat macam tu, bagi pandangan aku, kisah drama tu adalah pasal kisah watak perempuan tu seratus peratus dan tidak menonjolkan kisah yang nak dikisahkan.

Dan, semua tu buatkan aku bertambah tak faham dengan drama Melayu sekarang. Bukan aku nak mengata, tetapi pada pandangan aku, semua cerita tu perlulah diubah sikit. Janganla buat drama pasal cinta semata-mata. Pasal hubungan kekeluargaan ke, persahabatan atau pentadbiran negara pun boleh dibuat drama jugak.

Kadang-kadang aku bosan dengan drama sekarang. Apa yang bagi aku bosan adalah latar cerita tu sendiri. Contohnya, tentu kisah tu terlibat dengan ahli korporat, dunia perniagaan, masyarakat bandar yang kehidupannya sotifistikated. Apa, kat Malaysia ni memang ada masyarakat gitu aje ke..? Jarang aku tengok orang buat drama yang latar bagi masyarakatnya adalah terdiri daripada guru-guru, nelayan, peniaga kecil-kecilan dan sebagainya.  Memang ada orang yang buat cerita berdasarkan semua tu, tapi kekerapannya berbanding masyarakat korporat tu agak jarang.



Hmm... Kuat mengomen pulak aku rasa ni. Hahaha....

Emmm, adoiyaaii, rasa mengantuk pulak, dah pukul 12 malam lebih dah ni...

Oyasumi nasai~
Assalamualaikum..

# Lagi sekali aku akhiri post aku dengan tiada penutup.. hihihi

No comments: